pondělí 9. října 2017

Jak svázat okrasnou trávu,třeba jako já ....inspirujte se...

Proč se vlastně trávy svazují?,


aby do nich nepronikala vlhkost.Trsy trav jsou v zimním období ohroženy ne mrazem,
ale vlhkostí.Pronikne li vlhko a sníh do kořenů,  může vzniklý led roztrhat kořeny.Proto se trávy svazují do snopů. Na jaře pouze odřežeme suchá stébla a tráva opět obrazí.Svážete li trávu zajímavě můžete si vytvořit na zahradě hezkou dekoraci.

Za roky svazování a různých experimentů jsem vyzkoušela různé způsoby a hlavně jsem hledala ideální trvanlivý provaz,takový,aby nesklouzl,netrhal se,udržel celou zimu svazek v pevném stavu.Mnohdy se mi stalo,že vítr tolik kýval se snopem,že provázky povolily.

Takže definitivně mohu prohlásit,že zakoupením *gumicuků* za 75 kč mám do jara po problému.Bez uzlování dvakrát trs obtočím a jednoduše spojím za háčky.Žádný složitý uzlík  :-). I obrovský trs zvládnu svázat sama,stačí háček zachytit za 3 stébla,trávu obejít a spojit.Uvázání vydrží až do jara.Na jaře ,tak jak je tráva vcelku svázaná, u země seříznu a v celku odvážím na sběrný dvůr,kde teprve rozepínám gumicuk :-)...ZKUSTE TO TAKÉ !




pozornému oku jistě neuniklo,že zmizel bazén.Ano,máme nový super prostor,ale bohužel jsem ho nevyhrála .-)).Patří mi prý už každý kousek zahrady a tak tento prostor musím ponechat chlapům.:-)..Na jaře se můžete těšit na výstavbu zahradního domku se saunou..pokud se něco nepřihodí :-)





4 komentáře:

  1. Míšo, ona vypadá krásně i svázaná. Já na zahradě trávu nemám. Nemám tak velký prostor, ale moc se mi líbí. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  2. Sice vysoké trávy na zahradě nemám, ale je to Míšo bezva nápad, ukládám do paměti :o). A o bazén bych na zahradě opravdu přijít nechtěla, je to můj letní relax.
    Ať se ti daří.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Álo ,děkuji,na blbinky mne užije .-).
    Já,když nad tím tak přemýšlím,vlastně nemám vodu ráda.Ráda u ní jsem,moře,rybníky,no jéžiš,ale máčet se v ní nemusím.A děti jsou fiflenky co jsem naučila na teplé lázničky z Rakouska a Německa,kam jezdíme tak často,že se jim do studeného chlóru nechce...
    Měj se krásně.M.

    OdpovědětVymazat

Předem si dovoluji poděkovat za Váš komentář.Nevkládejte sem prosím dotazy.V tom případě klidně použijte kontaktní formulář.Funguje to ☺.